niedziela, 11 maja 2014

Ram-Leela (2013)

Jeśli ogień i nienawiść mogą zmienić ocean w pustynię... co może zrobić prawdziwa miłość?


Tytuł oryginały: Goliyon Ki Rasleela Ram-Leela (pol: Gra Kul:Ram-Leela)
Dramat romantyczny
Reżyser: Sanjay Leela Bhansali
Czas trwania: 2 godz. 34 min.

Obsada:
Ranveer Singh jako Ram Rajadi
Deepika Padukone jako Leela Sanera
Supriya Pathak Kapur jako Dhankor Baa, matka Leeli
Richa Chadda jako Raseela, szwagierka Leeli
Homi Wadia jako Radhu
Sharad Kelkar jako Kanji, brat Leeli
Gulshan Devaiah jako Bhavani
Barkha Bisht Sengupta jako Kesar, szwagierka Rama
Abhimanyu Singh jako Meghji, brat Rama
Raza Murad jako Sarpanch
Jamiel Khan jako Vanka
Anshul Trivedi jako Mandar

Występy gościnne:
Priyanka Chopra jak tancerka w piosence Ram Chahe Leela

Fabuła:

Indyjska adaptacja sztuki Szekspira "Romeo i Julia". Historia miłości Rama oraz Leeli, których rodziny są skłócone od ponad 500 lat.

fabuła z filmweb.pl


Moim zdaniem:
Indyjska wersja Romea i Julii? Czemu nie? Obejrzałam trzy tygodnie temu, ale jakoś nie potrafiłam nic o tym filmie sensownego napisać. Wprawdzie z jednej strony genialny, znakomita obsada: super przystojny i utalentowany Ranveer oraz przepiękna Deepika, którą cały czas się zachwycam. Do tego magiczna ścieżka dźwiękowa, której na okrągło słucham. I te przepiękne stroje. Czyli to wszystko co najbardziej zachwyca w filmach Hindustani: aktorzy, muzyka, stroje, poza tym taniec i urzekająca historia lub wątek miłosny. 
Do tego nie mam co się przyczepiać, ale historia, którą każdy już zna - czy to nie nudne? No jednak trochę tak. Mimo tego, że wiedziałam jak się kończy dramat Romeo i Julia, przy końcu seansu miałam malutką nadzieję, że jednak kochankowie przeżyją, a tu taki pech. Jednak zginęli, no ale warto było poświęcić te 3 godziny na oglądanie Ram-leela, nawet jeżeli fabuła dobrze jest już znana. Jak nie jesteście pozytywnie nastawieni do tego filmu i nie chce wam się go oglądać - mimo wszystko obejrzyjcie, chociażby dla Ranveera :p

A oto kilka zdjęć z filmu, które równie dobrze możecie znaleźć w Google :)






Muzyka:
tutaj nie ma wszystkich piosenek, dwóch nie mogłam znaleźć...

Lahu Munh Lag Gaya - Shail Hada

Ang Laga De - Aditi Paul & Shail Hada

Ishqyaun Dhishqyaun - Aditya Narayan

Tattad Tattad - Aditya Narayan

Nagada Sang Dhol - Shreya Ghoshal

Mor Bani Thanghat Kare - Osman Mir & Aditi Paul

Laal Ishq - Arijit Singh

Cytaty:
Nawet ocean nie może być zbyt pewny siebie, bo pewnego dnia może stać się pustynią. Jeśli nawet ocean tego nie może, to jak my możemy?

Dialogi:
- Zaczekaj, chciałem ci powiedzieć pewien sekret.
- Co?
- Sekret!
- Co to za sekret?
- Posłuchaj. Nie zakochuj się we mnie. Jestem Rajari, twój wróg!
- Wróg? Nic dziwnego, że nasze oczy od razu zaczęły ze sobą walczyć.
- Wow! Jesteś tak samo seksowna jak niebezpieczna.
- A ty tak samo niebezpieczny jak zarozumiały!
- Dlatego wpadłem na niesamowity pomysł. Zmieńmy nasze nazwiska. Wtedy nie będę Rajari, a ty nie będziesz Sanera. Proste, problem rozwiązany.
- Czy gdybyś nazwał różę ryżem, to byś ją zjadł?

- Co robisz w moim łóżku?
- Twoje łózko jest gorące jak ty.
- Jesteś bardzo odważny... Ryzykowałeś życiem, by tu wejść. Jestem aż tak piękna?
- Tak. Oddałbym za ciebie życie. Przyjąłbym tu kulę... Na mą klatę.
- Nie masz ani jednego włosa na klacie.
- Nie tylko tu...
- Mówi się, że mężczyznom pozbawionym owłosienia na klacie nie można ufać.
- Zapomnij o tym. Poślub mnie.
- Poślubić ciebie? Ok, w porządku. Desperacko czekam na nasz ślub.
- Tak łatwo się zgodziłaś?
- Czyż nie czekałam na ciebie za długo?


2 komentarze:

  1. Już wcześniej czytałam o tym filmie i stwierdziłam, że być może go obejrzę. Głównie ze względu na Deepikę - ostatnio nie mogę się na nią napatrzeć.
    No i tu pozbawiłaś mnie przyjemności oglądania - już wiem, że się tragicznie skończy ;c Pomimo to i tak na pewno obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oh, przepraszam cię, no ale i tak można się domyślić, że się skończy tak a nie inaczej, bo przecież Ram-leela jest inspirowane szekspirowskim Romeo i Julia, którego mniemam finał znasz
      ale zachęcam, obejrzyj jeżeli masz to w planach :)

      Usuń