niedziela, 13 kwietnia 2014

Kiedy się spotkaliśmy (2007)


Tytuł oryginału: Jab We Met
Dramat, romans, musical
Reżyser: Imtiaz Ali
Czas trwania: 2 godz. 22 min.

Obsada:
Shahid Kapoor jako Aditya Kashyap
Kareena Kapoor jako Geet
Pawan Malhotra jako wujek Geet
Dara Singh jako dziadek Geet
Kiran Juneja jako matka Geet
Saumya Tandon jako Roop, siostra Geet
Tarun Arora jako Anshuman

Fabuła:

Aditya dowiaduje się, że kobieta, którą kocha właśnie wychodzi za innego. Zrozpaczony idzie na stację kolejową w Bombaju i wsiada do pierwszego lepszego pociągu.
Nie ma biletu, ani bagażu. A w dodatku zajmuje miejsce rozgadanej, pięknej Geety, wracającej do rodzinnego Pendżabu.
Tak rozpoczyna się wielka podróż dwójki nieznajomych prze Indie. Dokąd ich zaprowadzi?

(opis z okładki filmu)

Moim zdaniem:
Genialny, lekki filmik na poprawienie nastroju :) A to dzięki wspaniałej Kareenie Kapoor, która tak świetnie zagrała rozgadaną optymistkę - Geetę. To dzięki niej ten film nabiera kolorów i nie jest nudny. Wydawałoby się, że Bebo jest w swoim żywiole. Uwielbiam ją, jest genialna.
Niespodzianką dla mnie był oczywiście Shahid. Prawdę mówiąc to mój pierwszy film z nim, a wcześniej jakoś nie dążyłam do tego, by cokolwiek z nim obejrzeć, a tu taka okazja, że zagrał z Kareeną, więc tym razem nie mogłam tego przegapić. Byłam szczerze zaskoczona: nie dość że przystojny, to utalentowany i nieźle tańczy. Nie mogę doczekać się następnego filmu z jego udziałem :) W Jab We Met perfekcyjnie zagrał zrozpaczonego milionera :)

Podobała mi się też fabuła filmu. Jak dla mnie oryginalna. W filmie pojawia się wiele zabawnych sytuacji, oczywiście z Geetą w roli głównej, np. jak Geeta spóźnia się na pociąg, albo sceny w hotelu... Ale te zobaczycie oglądając film :)
Często w filmach indyjskich o sukcesie filmu decyduje nie tylko obsada i historia w nim ukazana, ale też ścieżka dźwiękowa. W Kiedy się spotkaliśmy pojawiają się całkiem miłe dla ucha utwory, np. Yeh Ishq Hai, Tum Se Hi czy Aao Milo Chalo. Pozostałe też są fajne. Polecam :)
Dialogi... co do dialogów to nie powiem za wiele, bo podczas seansu skupiłam się bardziej na obrazie i grze aktorskiej. Ale przysiąc mogę, że nie są wyrwane z kontekstu, jak to nierzadko bywa w Bollyfilmach.
Dobra, koniec tego bezsensownego pisania, bo gubię się w tym co sama napisałam. Mam tyle dobrych rzeczy do powiedzenia o tym filmie, ale nie potrafię tego treściwie skrócić, bo opisywać to ja bym mogła długo, a nie chcę nikogo zanudzać.
Na koniec powiem: koniecznie musicie to obejrzeć!


Muzyka:

Mauja Hi Mauja - Mika Singh

Tum Se Hi - Mohit Chauhan

Yeh Ishq Hai - Shreya Ghoshal

Nagada Nagada - Sonu Nigam

Aao Milo Chalo - Shaan & Ustad Sultan Khan

Aaoge Jab Tum - Ustad Rashid Khan


Muzykę pobierzesz za darmo na Songs.PK

Cytaty:
Wszystko może być zniszczone przez małą pomyłkę.

Gdy ktoś jest zakochany działa poza dobrem i złem. To jest fair

Ci którzy kochają powinni być zawsze razem! Wtedy wszyscy będą szczęśliwi!

Moja historia liczy za dużo szczęścia i dlatego niebiosa zadały nam tyle bólu

Ciekawostki (i błędy):
Tytuł filmu został ustalony poprzez głosowanie powszechne. Pozostałymi tytułami były Pendżab Mail i Ishq Via Bhatinda.

Kareena Kapoor była pierwszym wyborem reżysera do roli Geet, mimo, że ten nie był jej szczególnym fanem. Imtiaz Ali wiedział, że Kareena będzie w stanie wyglądać ładnie bez makijażu, być rozmowną i ciekawą, ale ni irytującą.

Kareena Kapoor i Shahid Kapoor byli parą, dopóki ich związek nie rozpadł się podczas kręcenia Jab We Met.

Błędy?
Na stacji gdy Geet kupuje butelkę wody, bierze bardzo mały łyk na początku. Jednak po rozmowie z właściciel sklepu, w znacznie większej ilości wody w butelce brakuje.

W piosence Tum Se Hi, gdy pada deszcz i Shahid wysiada z samochodu gdy zauważa Kareenę jego płaszcz jest już mokry.

Pociąg 2137 Pendżab Mail biegnie między Bombaj i Firozpur (Punjab), a nie między Bombaj-Delhi, jak pokazano w filmie.

4 komentarze:

  1. No skoro koniecznie muszę obejrzeć to na pewno kiedyś sięgnę, bo niestety nie oglądałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo oglądałam i bardzo polecam bo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię te twoje opisy filmów, a szczególnie poddział poświęcony muzyce i cytatom z filmu.
    Pozdrawiam!
    bogzemna.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń