poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Serce ze złota (2003)

Raz rozpoczęte związki nigdy się nie kończą.


Tytuł oryginału: Dil Ka Rishta
Thriller, akcja, musical
Reżyser: Naresh Malhotra
Czas trwania: 2 godz. 30 min.

Obsada:
Aishwarya Rai jako Tia Sharma
Arjun Rampal jako Jai Mehta
Priyanshu Chatterjee jako Raj
Rakhee Gulzar jako mama Tii
Paresh Rawal jako ojciec Jaia
Isha Koppikar jako Anita
Tiku Talsania jako Swami

Fabuła:

Mumbaj. Jai, milioner w ramach swojej działalności charytatywnej odwiedza wspieraną finansowo szkołę dla głuchoniemych. Spotyka tam Tię. Urzeczony jej urodą, naturalnością, prostotą i żywiołowością zakochuje się w niej. Tia przyjmuje jego pomoc, ceni sobie jego przyjaźń nie rozpoznając miłości. Wyznanie Jaia zaskakuje ją. Tia kocha biednego, ale bliskiego jej duchem i charakterem Raja. Jai nie ustępuje, nadal próbuje zdobyć względy ukochanej. Wiadomość o jej ślubie, a potem narodzinach syna doprowadza go do rozpaczy, o której próbuje zapomnieć pijąc. Mijają miesiące, z Jaiem jest coraz gorzej, nie umie się pogodzić z odrzuceniem i z utratą na zawsze Tii. Jego przyjaciółka Anita próbuje go przekonać, aby się otrząsnął, przestał pić. Odurzony alkoholem Jai obiecuje zmianę życia, po czym mimo jej protestów pijany siada za kierownicą auta i powoduje wypadek. Zderza się z autem, w którym jadą Tia z mężem. Raj i Anita giną na miejscu. Tia traci pamięć. Lekarze uważają, że na razie Tia jest w takim stanie, że wstrząs wywołany przypomnieniem utraconej przeszłości, może być zbyt groźny dla jej życia, więc jej matka bardzo niechętnie przyjmuje propozycję Jaia, który wywozi całą rodzinę do swojego domu w Afryce Południowej. Tii wmówiono, że mały Anshu jest synem Jaia i nieżyjącej Anity. Opiekując się nim zaczyna się zakochiwać w Jaiu. Ten, pełen poczucia winy i szantażowany przez matkę Tii, nie daje sobie prawa na to, by wyznać Tii swoją miłość. Dopiero Tia, po poznaniu prawdy, przekonuje go, aby dał sobie szansę.

wikipedia.pl

Moim zdaniem:

Wczoraj przy odrobinie wolnego czasu postanowiłam obejrzeć Serce ze złota. Jednak przed seansem czytałam wiele negatywnych opinii dlatego też odwlekałam ten dzień, gdy będę musiała to obejrzeć, chociażby z nudy.
Mimo tego co sądzą inni Bollymaniacy film nie jest najgorszy. Jest w nim dużo mankamentów, ale nie jest to jakaś tragedia. To może żeby was zachęcić do oglądania zacznę od plusów filmu. Pierwszym zapewne jest obecność pięknej Aish, która miała tu okazję - niestety tylko w dwóch piosenkach - by popisać się swoim tańcem. Można jej nie lubić, ale tego, że nie umie tańczyć nie można jej zarzucić. Była świetna, aż miło się oglądało.




Drugim plusem - jak dla mnie - to obecność przystojnego Arjuna Rampala, który niestety tutaj nie mógł się za bardzo wykazać tym, co potrafi, no ale jak nie ten film, to następny :)
Fabuła filmu wydała mi się nawet ciekawa. Cytaty z filmu też są piękne.
Bardzo podobały mi się klipy do piosenek, zaprzeczyć nie mogę, ale same piosenki.... no właśnie. Nie wiem jak innym, ale mnie do gustu one nie przypadły. Z 7 utworów potrafię zanucić tylko 2, i na dodatek same ich refreny.
Czasami przeszkadzało mi to, że co chwilę, w najmniej oczekiwanym momencie bohaterowie zaczynali śpiewać. To było irytujące, ale można przeboleć.
Czasami też muzyka nie pasowała w ogóle do sytuacji, można to zauważyć szczególnie w drugiej części filmu.
Ostatnim minusem - jak na razie - było też to, że zakończenia można było się domyślić. Zresztą samo zakończenie takie nijakie. Tia dowiaduje się całej prawdy, a jakoś specjalnie tego nie przeżywa. No cóż?
Cały film wygląda jakby był zrobiony w pośpiechu. Sama scena wypadku jest zrobiona kiepsko. To właśnie ona przesądziła o mojej ocenie tego elementu - wykonania filmu.
Jak ktoś mądrze to w recenzji na filmweb.pl napisał - film dla tych, którzy są już zaznajomieni z kinematografią Bollywood. Poczatkujący fan może się rozczarować, no chyba że jest jakoś mało wymagający, co do tych produkcji.


Muzyka:
Saajan Saajan - Kumar Sanu, Alka Yagnik, Sapna Awasthi

Dil Ka Rishta - Kumar Sanu, Udit Narayan, Alka Yagnik

Dayya Dayya Dayya Re - Alka Yagnik

Dil Chura Le - Kumar Sanu, Alka Yagnik

Hai Dil Mera Dil - Kumar Sanu, Alka Yagnik


Muzykę pobierzesz za darmo na Songs.PK

Cytaty:
Jeśli miłość jest szczera, Bóg zawsze łączy serca.

Po przejściu drogi nieszczęść, życie idzie dalej.

Rany goją się tylko wtedy, gdy się je leczy.

Raz rozpoczęte związki nigdy się nie kończą.

Związku serc nie tworzy się na siłę. On tworzy się sam.

Życie nie pozwala na przeżycie tej samej chwili dwa razy. Chwile, które minęły, nie powrócą. Mamy tylko wspomnienia.

Ciekawostki:
To jedyny film, w którym Arjun Rampal i Aishwarya Rai zagrali w parze.

4 komentarze:

  1. Jak każdy Twój post, wspaniały! Przejrzysty i zachęca do oglądnięcia kolejnego filmu. :) Ostatnio tylko siedzę i oglądam bollywoodzkie filmy. :) Jak zwykle cudowna myzyka i żywiołowość. Za to kocham bollywoodzkie dzieła! :) Podoba mi się to, że systematycznie prowadzisz swojego bloga. To zachęca do dalszego czytania. :) Gratuluję Ci sukcesu Twojego bloga! Mam nadzieję, że będziesz pisać jak najwięcej, bo świetnie czyta się Twoje posty. (Choć nie wiem czy wystarczy mi czasu na obejrzenie wszystkich filmów, które polecasz :D). Życzę Ci dużo weny twórczej i duuużo codziennego uśmiechu. :)
    Wpadnij, jak masz czas:
    hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com
    Bardzo Ci dziękuję, że zamieściłaś linka do mojego bloga u siebie. :) Ja też Twój zamieściłam. Pozdrawiam cieplutko. :)
    Roztańczona w rytm muzyki bollywoodzkiej - Evenstar :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominacja do LA :) Szczegóły tu:
    hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com
    Gratuluję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O.o co? że ja? omg, dziękuję, ale nie wiem czy zasłużyłam :)
      Mimo to bardzo mi miło :D

      Usuń
  3. NIE OGLĄDAŁAM TEGO FILMU, ALE MOŻE W ŚWIĘTA OBEJRZĘ :)

    OdpowiedzUsuń